יהב – מחנכים לציונות

יהב

יהב הוא ארגון חינוכי צומח, צעיר ובועט ברוח התנועה הציונית, הפועל בקרב צעירות וצעירים במסגרות קד”צ וסטודנטים.
הרעיון נולד מתוך חזונם של ארבעה צעירים שרצו לשוב ולעסוק בשאלות הגדולות הניצבות בליבה של החברה הישראלית, ומתוך תחושת אחריות לעתיד המדינה. אנו ביהב פוגשים צעירות וצעירים בתקופה מעצבת ומשמעותית בחייהם, חושפים אותם לרעיונות הציונות ומאתגרים ומאתגרות אותם לחשוב כיצד רעיונות אלו באים לידי ביטוי בחברה של ימינו. המפגשים במסגרות מתקיימים בפריסה ארצית משדה בוקר בדרום ועד שלומי בצפון, במסגרות שנות שירות, מכינות קדם צבאיות ומועצות אזוריות, בערים, קיבוצים, כפרי נוער ופנימיות.

 

יהב שביהב – 
את יהב מפעילה מדי שנה קבוצת סטודנטים מלגאים מצטיינים המהווים את ליבו של הארגון. סטודנטים אלה הם בעצמם בוגרי מסגרות שנות שירות ומכינות, שעשו שירות משמעותי בצה”ל, ונבחרו מבין מאות מועמדים להדריך את הצעירים במסגרות השונות. בצעירים מובילים אלה (אתם!), רואים אנו מטרה בפני עצמה ואת אחד היעדים המרכזיים ביהב. לכן במקביל להדרכה, עוברים הסטודנטים כ10- מפגשי “יהב שביהב” מגוונים אחת לחודש.
בכדי לאפשר למדריכים להוסיף ולבחור את דרכם בחיים בעצמם, ומתוך אמונה בשילוב שבין תיאוריה ומעשה, אנו מציעים ב”יהב” “חבילה שלמה”; עבודת הגשמה באמצעות חינוך הדור הצעיר בישראל, ולצידה, לימוד מעמיק של יסודות הציונות יחד עם קבוצה מובחרת של מדריכי ומדריכות התכנית. מפגשים אלה הם מפגשי העמקה, העצמה ונגיעה בסוגיות הליבה של יהב והחברה הישראלית, ובהם מחליפים המדריכים חוויות מההדרכות במסגרות השונות, ומבינים, דרך טקסטים שונים, את הרלוונטיות של הנושאים בימינו. לאחר סיום ההדרכה ביהב, משתלבים המדריכים בתפקידי מפתח בציבוריות הישראלית ומצטרפים לרשת צעירים מובילי שינוי.
פז זמיר | מנכ"ל יהב

pazisale@gmail.com

יהב