היחידה המדינית-ביטחונית

היחידה המדינית-ביטחונית של קרן ברל כצנלסון ומכון מיתווים הוקמה במטרה לקדם הסדר ישראלי-פלסטיני המבוסס על חזון שתי המדינות, מתוך תפיסת עולם מקיפה הגורסת כי כי הסדר זה הוא הערובה הטובה ביותר ולמעשה היחידה לקיומה של ישראל כמדינה בטוחה, יהודית ודמוקרטית.

פעילות היחידה מתבססת על פרדיגמת השלום הצומח: תפיסה עדכנית לפתרון שתי המדינות, מבוססת ניסיון מדיני-ביטחוני, מחקרי מדיניות וקשרים עם חוקרים, דיפלומטיים ובכירי ממשל בקהילה הבינ”ל. מתוך התפיסה נגזרים תוצרים שונים – ניתוחי עומק הנוגעים לסוגיות שעל סדר היום, מאמרי דעה, תדריכים פוליטיים ותוצרי מדיניות. 

ייחודה של היחידה המדינית-ביטחונית בכך שהיא עושה שימוש אופטימלי ביכולות הארגוניות השונות של שני הארגונים המרכיבים אותה – מומחיות ידע, מיצוב בקרב דרגים מקצועיים רלוונטיים בישראל ובקהילה הבינ”ל, מיצוב בקרב הדרגים הפוליטיים בישראל ואנשי תקשורת, מומחיות בקידום מדיניות בכלל ובעבודה עם הממשלה בפרט ומומחיות בתהודה ציבורית בפלטפורמות דיגיטליות – לפיתוח והטמעת הפרדיגמה החדשה וליצירת אימפקט משמעותי.

 

ראש היחידה המדינית-ביטחונית | ד”ר (סא”ל במיל.) עומר צנעני
לשעבר יועץ במשרד רה”מ בנושא מדיניות וביטחון לאומי. בתפקידיו בצה”ל, באמ”ן ובאג”ת, עסק במדיניות ישראל בזירה הפלסטינית ובליווי התהליך המדיני עם הפלסטינים. עומד בראש היחידה המדינית-ביטחונית המשותפת של מכון מיתווים וקרן ברל כצנלסון, ומשמש כראש התחום הישראלי-פלסטיני במכון מיתווים.

היוזמה הישראלית: מפת דרכים מדינית לביטחון ארוך טווח